24.11.2012

Hekla kragar og gjenbruk av julekuler

Eg ser at det er moderne med hekla kragar igjen, så eg fekk lyst til å prøva meg på det.

Det blei tre ulike mønster, som blei til etter kvart som eg hekla.

Dei kan vel egentleg brukast med opningen både framme og bak.

Eg har ikkje sydd i knapp, for det var vanskeleg å bestemma kven eg ville ha. Det går jo og an å tre i band som ein knyter.

Dette var gøy hekling, så det blir sikkert fleire i ulike fargar framover.

Vil du fornya julekulene dine, kan du hekla rundt dei. Tok av opphenget som var, og hekla luftmasker til det var passeleg langt.

Så kjekt at du stakk innom :) God helg.

12 kommentarer:

Mia sa...

Så fina kragar, och så kul att dom är på mode igen. Det ser ju riktig fint ut :)

Grete sa...

Nydelige krager du har lagd :)

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Alt sammen var bare lekkert. God idè med julekulene. Men kulene er vel litt skjøre, går de ikke lett i stykker? Flotte var de i alle fall :)
Anette

Bundingen sa...

Fine krager! Minner meg om en forgangen tid. Så flotte de julekulene ble! Har ikke sett hekla kuler før, så dette var artig.

God helg!

Klem

Tonemor sa...

Kjempe flotte krager. Jeg har faktisk en slik som bestemor heklet til meg fore lenge siden.
God idé med julekulene.
Klem Tone

Janne sa...

Såå nydelige krager!
Minner meg om en bestemor hadde som jeg ble så fasinert av som lita:)
Og julekulene dine var helt knallfine!
Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg!:)
God søndag!
Klem fra Janne

Anna Therese sa...

Nydelige krager da!
Dette har eg sett mange har gått med den siste tiden, og det frister og lage et selv til meg :)
Nydelige kuler også <3
Ha en fin kveld videre

mimouna sa...

Krager er jo moderne igjen, og disse var søte! Fin måte å fornye julekulene på også. :)

Stubbetufsa sa...

Likte godt de julekulene med hekledrakt!
God helg!

hobbystua sa...

Hei på deg:) Kragene du har heklet er nydelige,og så artig at slike er i bruk igjen. Heklet noen for mange år siden men da til pynt til babykjoler. Julekulene dine er skikkelig dekorative.Og som vanlig er det mye annet nytt og fint her siden jeg var innom sist:) Må du ha en fin helg og advent:)

Kjersti M sa...

Nydelige :-)
Fikk tre søppelsekker med sysaker ol. fra min venninne's mor. Oppi en av de var det masse lekre heklede krager. Skal legge ut bilde av de etterhvert.
Virkelig i tiden, ungdommen elsker disse.

Hilde sa...

Så flotte Krager. Julekulene ble kjempefine med nytt trekk på.