27.08.2016

Bestemorteppet er ferdig.

Dette har vore eit koseleg arbeid, og eg er veldig fornøgd med teppet.



Det er sett saman av diagonale striper i dei ulike fargane.


Teppet veg ca 850 gram, og er ca 90x170 cm. Så det blei eit lett og godt teppe.


Prøvde først å hekla ein kant rundt der eg brukte alle fargane, men syns ikkje det passa. Så det blei ein enkel kant. 

Eg syns det var eit godt garn å bruka til teppe. Her kan du lesa meir om det.

Tusen takk for fine kommentarar på forrige innlegg :) Dei blir sett stor pris på.

Takk for besøket, og god helg :)

13 kommentarer:

Barwitzki sa...

Herlig har du laget. En super teppe.
Kjempeflott heklearbeid.
Ha god helg fortsatt.
Hilsen fra Viola

Sylke Feldhusen sa...

Det ble et flott teppe! Det gjør seg godt med en ensfarget "diskret" kant.

Sidselsidserk sa...

Flott teppe!

Berit sa...

Wow, så flott! Stort og deilig :)
God ny uke til deg.

Bundingen sa...

Veldig fint teppe du har hekla! Nytt garn for meg. Dette blir deilig å slenge over seg i sofaen når høsten kommer for alvor.
Jeg kjøpte faktisk et hekla teppe i sommer, og det veier vel omtrent dobbelt så mye og er like stort. Tror det er brukt Vestlandsgarn eller lignende garn. Hekler gjerne selv, men et teppe til 500 kroner går man ikke forbi.
Nå er jeg i gang med votter jeg skal tove, og det passer i grunnen bra at det er blitt kjøligere. Håper på en Indian summer da....

Klem fra Ingunn

Petrinetrollmor sa...

Tepper ditt er supert. Du har mange arbeidstimer der. Eg strikker også teppe. Strikker på strikkemaskin og strikker lommer som eg fyller vatt i og syr saman.så sett eg det i hop. Legg det ut på bloggen når det er ferdig.

Lisbeth sa...

Super fint😊. Her ligger det mange timers arbeid ja!

Britt May sa...

Lekkert teppe. Her har det gått med noen arbeidstimer, men det er det vel verdt når resultatet ble så flott. Blir skikkelig deilig å kose seg utover høsten og vinteren med dette, kan jeg tenke meg. Ha en fin helg :-)

Siddis back home sa...

Det ble flott! Jeg har også et liggende, begynt på for mange år siden, men er ikke kommet lengre enn en pute str...... Tror jeg liker strikking best! .-) God helg til deg også!

Guri sa...

Det var kjempefint!
God helg!

Ruths datter sa...

Nydelig teppe. veldig koselig med hekletepper.
Klem

mimouna sa...

Så fint det ble! Jeg har nettopp oppdaget at det faktisk er koselig å hekle/strikke tepper, da har man alltid et prosjekt liggende. Noen ganger er det greit at ting tar litt tid.

Unknown sa...

Thank you so much, dear Blogger, for making such a wonderful content available to us. I bet that the members of this forum are enjoying reading the posts as I am. This is a very lively forum and I am confident it is due to the great work that the blogger is doing.History Dissertation Lit Review Aid