18.06.2014

Sommarvesker

For ei stund sidan kjøpte eg litt Paris bomullsgarn for å prøva det.

Det er litt tjukkare enn vanleg bomullsgarn, så eg brukte heklenål nr 4.
Resultatet blei to hekla vesker i ulike fargar.
Dei har vore ferdige ei stund, bortsett frå at dei no fekk seg kvar sin innerlomme.

I den er det plass til mobil eller andre småting.
Grei sommarveske når du ikkje treng ha så mykje med deg.
Og den tek liten plass som ei ekstra veske i bagasjen.

Eg har fått spørsmål om korleis eg har hekla blomsten på veska, og om eg har brukt ei oppskrift til den. Det er mi eiga oppskrift, og den er veldig enkel å hekla. Slik er den:
Hekle 4 lm. Ta saman til ein ring.
Hekle 8 fm i ringen.
Hekle 1 fm, 2 fm i neste m, ut omg. (12 fm)
Hekle 3 lm, 1 fm i neste fm, ut omg.
Lukke til med heklinga :)

Ynskjer alle ein fin sommar :)

11 kommentarer:

BrittB sa...

Så fine vesker du har heklet! Nydelige og sommerlige farger! Nå fikk jeg lyst til å hekle litt igjen :-)
Fortsatt god uke til deg!

Sylke Feldhusen sa...

Så søte vesker! Hvordan har du laget blomsten, har du brukt et mønster til den? Den ser enkel og fin ut!

Berit sa...

Kjempefine sommervesker :)

Bundingen sa...

Så koselige sommervesker! Sommer er hekletid, uten tvil. Nydelige farger du har valgt! Rene blomsterenga.

Klem fra Ingunn

Sylke Feldhusen sa...

Hei igjen, Bodil! Tusen takk for oppskriften på blomsten! Den er så fin og enkel, og en kan bruke små rester :)

Jeg ønsker deg en god helg! Klem

Unknown sa...

Søte vesker. Du kan det meste du. Er ganske fast ogsarisgarnet, så veskene holder seg nok godt i fasongen. Ha ei fin uke

Barwitzki sa...

Veldig fine vesker du har laget.
Søt med blomst og riktig fin nå i sommeren. Akkurat stilig Retro :-) og for meg mimre til ungdom :-)))
Ha det riktig fin. Hilsen til deg og klem fra Viola.

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Herlige sommervesker, helt til å bli i godt humør av :)Har heklet et par sommernett selv som jeg er rimelig fornøyd med. Har ikke brukt dem på en stund, kanskje jeg skal ta dem fram igjen...:)
Takk for hyggelig kommentar på siste innlegget mitt etter langt fravær :)
Ha en fin kveld!
Anette

Knutine sa...

Stilige vesker du har heklet.
Får så mange ideer som kverner rundt i hodet nå ;-)

Ha en flott helg.

Siddis back home sa...

Kjempesøte sommervesker! Ha en flott ferie!

Grete sa...

Fin sommerveske!